[langtitle=fr]présentation[/langtitle]

Hawken Rifle

Member
Reaction score
0
[lang=fr]Bonjour à tous , j'ai 57 ans et j'habite en France
Je suis passionné de l'histoire américaine et collectionneur d'armes anciennes (révolver : Colt , Remington , Spiller & Burr etc... et aussi de fusils : Enfield , Mississippi , Remington , Kentucky , Hawken etc...

je viens d'acheter un S&W mais je ne connais pas bien ce fabricant , je vais donc vous demander des renseignements ,
Merci à tous de m'accueillir

Hawken Rifle[/lang]

Register to hide this ad
Hawken Rifle, Welcome to the Forum. You can learn a lot here about most of the catagories you are interested it. We are seldom stumped when it comes to a gun question. Tell us more about your collection. I have a Hawken rifle in my collection, but I've never heard of one showing up in Europe. Ed.

[lang=fr]si je fais un post sur mes armes , dans quelle rubrique je dois les mettre ?

les armes que je posséde sont des répliques (Uberti , Pietta , euroarms of américa , investarm etc...
et aussi quelques originaux (revolver à broche systéme Lefaucheux )

et voici un post , qui explique le fusil Kentucky (acheté en kit) que je suis en train de construire :
c'est un forum français qui parle d'armes Old West :

kit Kentucky

bonne lecture

Hawken R.[/lang]

Last edited:
Welcome from Texas Hawken Rifle. Great forum for all things S&W, have fun, learn lots, share what you know.

Always nice to have a new member of the S&W family check in from across the pond.

Big fan of many wines from your country, especially the Muscadet from the Loire Valley.

[lang=fr]bonjour des Ardennes . Pawncop tu as raison : le Muscadet de la Vallée de la Loire est un excellent vin ! :)[/lang]

Last edited:
Welcome to the forum from KY!

There are lots of helpful and knowledgeable folks here.

I think you will enjoy your time here.

Back